Happylisz Header Banner

veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je een overzicht van de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!

verzending & verzendmethodes

Bij Happylisz hanteren we de volgende verzendtarieven:

Nederland 🇳🇱
Briefpost: €2,50
Brievenbuspakje: €4,50
Pakketpost: €5,95
Bestellingen boven €100: Wij nemen de verzendkosten compleet voor onze rekening.

Europa 🇪🇺
Pakketpost: €9,50
Bestellingen boven €150: Wij nemen de verzendkosten compleet voor onze rekening.

Momenteel zijn verzendingen naar België, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk beschikbaar in onze webshop. Wil je de bestelling naar een ander land verzenden? Neem dan contact met ons op en we voegen het land voor je toe.

Een groot deel van onze producten worden verzonden als pakketpost, omdat de producten niet door de brievenbus passen. Het deel van het assortiment dat wel door de brievenbus past verzenden we altijd als brievenbuspakje incl. track en trace.

De ansichtkaarten zijn een uitzondering, om de verzending aantrekkelijk te houden krijg je als klant zelf de keuze of je je bestelling middels briefpost (postzegels) of als brievenbuspakje (met track en trace) verzonden wilt hebben. Buiten Nederland verzenden we altijd als brievenbuspakje.

Mocht je meerdere producten bestellen die losstaand door de brievenbus passen kan het toch voorkomen dat het tarief voor pakketpost wordt gerekend. In dit geval is de bestelling namelijk te groot voor een brievenbuspakje en hebben we een pakketzending nodig om je bestelling te verzenden.

In de basis werken we met vaste verzenddagen; maandag, woensdag en vrijdag. Het kan voorkomen dat we hier af en toe, door bijvoorbeeld omstandigheden van af wijken. Ons streven is echter altijd om je bestelling binnen 1 – 3 werkdagen te verzenden. 

Mocht het voorkomen dat producten onverhoopt toch niet op voorraad zijn, krijg je van ons bericht. We hebben ook artikelen met een zogenaamde verwachte leverdatum (zoals Orgonites op Afstemming e.d), deze producten worden veelal op bestelling gemaakt en kennen daarom een langere levertijd. De aangegeven leverdatum is altijd indicatief. Mocht we deze datum niet redden dan nemen we contact met je op.

Heb je een Orgonite op Afstemming, Op Maat of Ter Nagedachtenis besteld? Je ontvangt van ons dan nog een inlog voor de Volg Jouw Orgonite pagina. Hierop kun je het maakproces van je bestelling(en) stapsgewijs volgen.

Het afhalen van bestellingen is, op afspraak, mogelijk bij ons in Heemskerk (Noord-Holland). Je kunt bij het afrekenen kiezen voor de optie ‘Afhalen in Heemskerk’. Na ontvangst van je bestelling zullen we contact met je opnemen om een afspraak in te plannen.

Bij het afronden van je order kom je ook de optie ‘Bewaren in mandje, later verzenden’ tegen. Als je voor deze optie kiest dan verzamelen we je bestelling fysiek bij ons op locatie en houden we de producten voor je apart. Je kunt op elk moment een nieuwe bestelling toevoegen aan je bestaande mandje om zo je orders op te sparen zodat je bijvoorbeeld minder of geen verzendkosten betaald. Je kunt op elk moment vragen voor verzending of bijvoorbeeld er voor kiezen je order(s) af te halen op een evenement of beurs.

Let op; de producten in je persoonlijke mandje zijn wel al door je betaald. We rekenen geen extra kosten voor het gebruiken van het mandje en het opsparen van je bestellingen. Het kan wel zijn dat er nog verzendkosten berekend worden op het moment dat je besluit tot verzending over te gaan. Dit is afhankelijk van het verzendadres en het totaalbedrag van je order(s).

We hebben er bij Happylisz voor gekozen om vanaf een totaalbedrag van €100,- (Nederland) of €150,- (Europa) de verzendkosten voor onze eigen rekening te nemen. Voor het gemak noemen we dit in het bestelproces ‘Gratis verzending.’

De term ‘gratis verzending’ vinden we eigenlijk een verkeerde benaming. Omdat deze naam de indruk wekt dat de verzending gratis is. Er zijn echter altijd kosten verbonden aan het verzenden van pakketten. Voor het gemak communiceren we nog wel met de benaming ‘Gratis’, omdat uiteindelijk de verzending voor de klant kosteloos is.

Ja. We hanteren verschillende tarieven voor de verzending. Binnen Nederland worden de verzendkosten lager vanaf €50,- en komen ze te vervallen vanaf €100,-. Binnen Europa zijn deze drempels vastgesteld op €75,- en €150,-. Voor de exacte tarieven verwijzen we je graag naar dit overzicht.

Een andere optie is om te kiezen voor de optie ‘Afhalen’, je kunt je bestelling dan, op afspraak, bij ons in Heemskerk afhalen. Of, in overleg, op een aankomende beurs of evenement. 

Als laatste bieden we ook een ‘persoonlijk mandje’. Dit is een fysieke bewaarplek bij ons, waar je gedurende langere tijd je bestellingen als het ware in kunt laten bewaren. Je rekent je bestellingen wel af, maar kiest voor de optie ‘Bewaren in mandje, later verzenden‘. We verzamelen al je orders in dit mandje, tot je aangeeft je bestelling te willen ontvangen. Op deze manier kun je bijvoorbeeld aankopen opsparen om van een voordeliger verzendtarief gebruik te maken.

Jazeker, sommige verzendopties, zoals België, Duitsland en Frankrijk zijn al toegevoegd aan de website. Maar voor (andere) internationale verzendingen mag je altijd contact met ons opnemen.

bestellingen

Beschikbaar via nabestelling betekend dat het product niet direct op voorraad is, maar wel (snel) gemaakt kan worden. Belangrijk is om even op te letten of er ook een ‘verwachte leverdatum’ getoond word bij het product. Is dit het geval? Dan is de getoonde datum leidend. Is dit niet het geval? Dan kunnen we het product maken binnen de aangegeven verwerkingstijd van 1 – 3 werkdagen die we standaard hanteren voor bestellingen.

De verwachte leverdatum is een inschatting van het moment waarop we verwachten dat een specifiek product bij je bezorgd zal worden. Deze datum is een indicatie. Er kunnen geen rechten worden ontleent aan deze inschatting. Mochten we, om welke reden dan ook, vertraging oplopen in het maak en of verzendproces doen we onze uiterste best je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen. Mocht het product (veel) eerder af of leverbaar zijn dan de aangegeven datum, dan nemen we ook contact op om te overleggen of de bestelling al verzonden mag worden. Niet al onze producten hebben een verwachte leverdatum, producten zonder leverdatum worden in de basis binnen de reguliere 1 – 3 werkdagen verzonden.

Nee, het aanmaken van een account is optioneel. Het kan wel handig zijn om bijvoorbeeld je bestelgeschiedenis in te zien of je verlanglijstje bij te houden. Maar bestellen als gast is zeker mogelijk.

Om je bestelling te kunnen verwerken vragen we een aantal gegevens van je; je naam, adresgegevens en e-mailadres zijn de belangrijkste om de verzending te kunnen uitvoeren. Bij producten op afstemming of ter nagedachtenis vragen we een foto voor het afstemproces.

Je kunt het contactformulier gebruiken om ons een bericht te sturen met je vraag. Vermeld wel graag altijd het bestelnummer van je bestelling, zodat het makkelijker voor ons is om je bestelling terug te vinden.

Je kunt zien of je bestelling in behandeling is of is afgerond (verzonden) binnen je account pagina. Als je bestelling eenmaal in het verzendproces is aangemeld ontvang je een email met de track en trace code om de zending te kunnen volgen.

Heb je geen orderbevestiging ontvangen? Kijk nog even je spam folder na. Af en toe beland onze mail in die map. Mocht je ook daar de bevestiging niet tegenkomen, neem dan contact met ons op.

betaalmethodes & betalingen

We ondersteunen momenteel betalingen middels iDeal, PayPal, Klarna (Achteraf Betalen), SOFORT Banking en Bancontact.

We gebruiken Mollie om onze betalingen te verwerken. Het kan daarom voorkomen dat je de naam Mollie ook tegenkomt op je bankafschriften.

Jazeker. Laat ons middels het contactformulier weten voor welke bestelling je een (BTW) factuur wilt ontvangen, dan sturen we die toe.

natuur & milieu

Absoluut. De aarde, de natuur en de dieren zijn ons zeer dierbaar. Om te beginnen zorgen we dat geen enkele van onze grondstoffen of producten op dieren worden getest. Tevens proberen we de grondstoffen die we gebruiken zoveel mogelijk in Nederland in te kopen. Lukt dat niet, dan proberen we zoveel mogelijk in Europa in te kopen. Zo komt een deel van ons glaswerk bijvoorbeeld uit Duitsland en onze sojawas komt van Europese leveranciers.

We proberen tijdens het ontwerpen en ontwikkelen van onze producten altijd zoveel mogelijk een tweede doel te vinden. Zo komt onze thee bijvoorbeeld in glazen flesjes die, als de thee op is, hervuld kunnen worden, of eventueel herbruikt kunnen worden voor andere doeleinden. We proberen zoveel mogelijk recyclebare en afbreekbare zakjes te gebruiken.

Opvulmaterialen die we gebruiken zijn ook zoveel mogelijk recyclebaar en duurzaam geproduceerd. We proberen altijd je bestelling in een zo passend mogelijke doos te verzenden. Als laatste steunen we enkele goede doelen die zich inzetten voor dierenwelzijn en de natuur. Hier lees je meer.

Grotendeels wel. Niet voor alle verpakkingsmaterialen is een afbreekbaar alternatief te vinden, denk bijvoorbeeld aan de verzenddozen. In dit geval kiezen we voor dozen van gerecycled karton. Ook onze bubbelwrap bestaat voor het grootste deel uit gerecycled materiaal. Voor de schuimkorrels in de verzenddozen kiezen we in de basis voor wateroplosbaar zetmeel. Lukt dit niet dan kiezen we voor biologisch afbreekbare schuimkorrels. Beiden te herkennen aan hun groene kleur.

Het kan overigens voorkomen dat je bestelling (een deel) witte schuimkorrels bevat. Deze zijn vaak niet biologisch afbreekbaar, maar hebben we bijvoorbeeld zelf ontvangen tijdens een levering van grondstoffen of materialen. Weggooien is zonde, dus deze materialen gebruiken we liever opnieuw in onze eigen zendingen.

over onze orgonites

Jazeker. Onze orgonites zijn handgemaakt door Melissa en Anthony van Happylisz. Op de productpagina’s van de orgonites vermelden we wie de orgonite gemaakt heeft.

De werking van Orgonite is altijd en continu. Het zorgt ervoor dat negatieve energie en gedachten worden omgezet in positieve uitingen. Geeft bescherming tegen negatieve stralingen uit bronnen zoals routers, computers en telefoons. Reinigt je chakra’s en aura en brengt ze weer in balans. Een Orgonite kan helpen tegen slapeloosheid en nachtmerries en hij versterkt de werking van de aanwezige edelstenen. Zuivert de atmosfeer en kan water energetisch opladen. Helpt mee bij het ontwaken en ontwikkelen van je spirituele pad en helpt je beter af te schermen tegen prikkels; een fijne eigenschap voor mensen die erg gevoelig zijn (HSP’ers). Orgonite kan je helpen je ware zelf te ontdekken en je ondersteuning bieden op je zielenpad. Net als voor edelstenen is het ook vaak bij Orgonites zo dat het je aanspreekt en je aandacht trekt, het komt (en wil) als het ware naar je toe. Lees hier meer.

Je hoeft een orgonite niet, zoals met edelstenen, te reinigen of op te laden. Dit doet de orgonite zelf. Je mag natuurlijk wel af en toe even een doekje over de orgonite halen om hem schoon en stofvrij te maken.

We adviseren om je orgonite niet in het (felle) zonlicht te zetten, omdat hierdoor uiteindelijk verkleuring op zou kunnen treden. Dit heeft geen invloed op de werking, wel op het uiterlijk. Ook is het verstandig om op te passen met warme of hete objecten en deze niet op of tegen de orgonite te plaatsen.

Een Orgonite op Afstemming is te bestellen via deze pagina.

Je kunt zelf een vorm en formaat en bestelronde kiezen en bij het bestellen een foto en de volledige naam van de ontvanger doorgeven. Een recente foto, waarbij de ogen goed zichtbaar zijn, heeft de voorkeur. Dit hoeft geen pasfoto te zijn, een foto maken met je mobiel is prima.

Voor het maakproces van de Orgonite op Bestelling (Op Afstemming, Op Maat en Ter Nagedachtenis) werkt Melissa met bestelrondes. Dit betekend dat je bij het bestellen van je orgonite een keuze kunt maken voor een van de bestelrondes. In deze ronde zal je orgonite dan gemaakt worden.

Ja. Je kunt het maakproces van je Orgonite op Afstemming, Op Maat of Ter Nagedachtenis volgen via de Volg Jouw Orgonite pagina.

Hierop is, aan de hand van je ordernummer terug te vinden hoe ver het maakproces gevorderd is. De inloggegevens voor deze omgeving ontvang je in je bestelbevestiging.

over onze kaarsen

Jazeker. De kaarsen worden door onszelf met de hand gegoten van sojawas. 

Buiten het bereik van kinderen en dieren houden. Laat een brandende kaars nooit onbeheerd achter of in de buurt van een voorwerp dat vlam kan vatten. Plaats rechtop op een egale, hittebestendig, niet-elektrisch oppervlak, weghouden van tocht. Knip het lontje, voor het aansteken bij en controleer of deze nog in het midden zit. De kaars niet verplaatsen of  kantelen voor de vloeibare was gestold is. Tijdens en na het gebruik zal het glas of blik van de kaarsen warm of heet zijn. Doof door zacht te blazen of de zuurstof weg te nemen van de vlam. Laat steeds een minimale tussenruimte van 20 cm tussen brandende kaarsen. Brand een houder nooit volledig leeg.

Zorg dat de kaars bij het eerste gebruik in zijn volledigheid vloeibaar is aan de bovenzijde, voor je hem dooft. Zo voorkom je dat de kaars gaat tunnelen en schoon en egaal opbrand. Heb je de kaars toch te snel gedoofd waardoor er een rand in het glas of blikje is ontstaan, boven of om het lont? Snijd dit deel was dan weg met een mesje om het oppervlakte weer zo egaal mogelijk te maken, voor dat je de kaars opnieuw aansteekt.

De vermeldde branduren zijn indicatief en kunnen variëren per soort kaars. Deze branduren vereisen een correct gebruik van het product. De branduren staan vermeldt op de pagina van de desbetreffende artikelen. In werkelijkheid zal een kaars waarvan de was volledig gesmolten is, sneller opbranden dan een kaars waarvan de was nog gedeeltelijk gestold is. Om deze reden bevelen wij aan om de kaars aan te steken voor 2 tot 4 uur per keer.

We gebruiken sojawas voor het maken van onze kaarsen. Omdat sojawas geen giftige bestanddelen bevat, zoals bij paraffine wel het geval is. Deze was is afkomstig van producenten binnen Europa en is geproduceerd volgens de in EU geldende normen. Geformuleerd uit materialen waarvan de raffinage geschiedenis volledig traceerbaar is. De was bevat geen stoffen die, in geen enkel stadium van de productie ervan, in contact met dieren of GMO-producten komen. Bevat geen resterende oplosmiddelen volgens richtlijnen CPMP / ICH283 / 95 en is niet voor onszelf of namens ons op dieren getest. De Palmwas (Palm Stearine) in dit product komt daarnaast voor 100% uit duurzame bronnen, is gecertificeerd en milieuvriendelijk.

Voor de geurmixen proberen we zoveel mogelijk etherische oliën te gebruiken. Niet alle geuren die we gebruiken zijn echter goed verkrijgbaar als etherische olie. Of zijn dermate duur dat ze op dit moment onbetaalbaar zijn. In dat geval gebruiken we zo een natuuridentiek mogelijke geurolie als vervanging.

over onze zepen

Jazeker. De zepen worden handgemaakt. Ze worden niet door onszelf geproduceerd, maar gemaakt door Dino van Crystal Cave.

Al onze cosmetische producten (edelsteen zeep) voldoen aan de cosmetica wet. De zepen beschikken over de noodzakelijke veiligheidsrapporten, voldoen aan de 1223/2009 Europese cosmetische regulaties en zijn gemaakt onder GMP (Good Manufacturing Practices). Je bent in veilige handen met deze zeep.

Ja. De zepen zijn veel milder dan reguliere (hand)zeep. De zepen hebben een hoog glycerine gehalte wat een zacht gevoel aan de huid geeft. Daarnaast gebruiken we zo min mogelijk pigmenten en geurstoffen.

De zepen blijven in verpakking tot wel 36 maanden goed. Uit de verpakking  kunnen ze tot 6 maanden gebruikt worden.

Ze houden hun mooie kleuren als ze niet langdurig in het zonlicht liggen. Je kunt ze het beste bewaren in een goed geventileerde, niet vochtige ruimte, met grote voorkeur in een kamer op kamertemperatuur. Als je de zeepjes als een cadeau geeft, laat ze dan verpakt in hun folie zodat de ontvanger ze in perfecte staat kan ontvangen.

Scroll naar top
[]