Veelgestelde Vragen

Verzending


Wat zijn de verzendkosten?

Happylisz hanteert de volgende verzendtarieven:

Nederland
Brievenbuspakketje: €3,95.
Pakketpost: €4,95.
Voor sommige producten zoals de Spirit Animal Hangers rekenen we geen verzendkosten.
Bestellingen boven de €100,- worden gratis verzonden.

België
Brievenbuspakketje €6,95.
Pakketpost: €9,95.
Bestellingen boven de €150,- worden gratis verzonden.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Ons streven is altijd om je bestelling binnen 2 – 3 werkdagen te verzenden. Mocht het voorkomen dat producten onverhoopt toch niet op voorraad zijn, krijg je van ons bericht. We hebben ook artikelen met een zogenaamde verwachte leverdatum (zoals Orgonites op Afstemming e.d), deze producten worden veelal op bestelling gemaakt en kennen daarom een langere levertijd. De aangegeven leverdatum is altijd indicatief. Mocht we deze datum niet redden dan nemen we contact met je op.

Heb je een Orgonite op Afstemming, Op Maat of Ter Nagedachtenis besteld? Je ontvangt van ons dan nog een inlog voor de Volg Jouw Orgonite pagina. Hierop kun je het maakproces van je bestelling(en) stapsgewijs volgen.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Het afhalen van bestellingen is, op afspraak, mogelijk bij ons in Heemskerk (Noord-Holland). Je kunt bij het afrekenen kiezen voor de optie ‘Afhalen in Heemskerk’. Na ontvangst van je bestelling zullen we contact met je opnemen om een afspraak in te plannen.

Verzenden jullie ook internationaal?

Jazeker, sommige verzendopties, zoals Duitsland, Frankrijk en Spanje zijn al toegevoegd aan de website. Maar voor internationale verzendingen mag je altijd contact met ons opnemen via info@happylisz.nl

Bestellingen


Heb ik een account nodig om bij jullie te bestellen?

Nee, het aanmaken van een account is optioneel. Het kan wel handig zijn om bijvoorbeeld je bestelgeschiedenis in te zien of je verlanglijstje bij te houden. Maar bestellen als gast is absoluut ook mogelijk.

Welke gegevens hebben jullie van mij nodig voor een bestelling?

Om je bestelling te kunnen verwerken vragen we een aantal gegevens van je; je naam, adresgegevens en e-mailadres zijn de belangrijkste om de verzending te kunnen uitvoeren. Bij producten op afstemming of ter nagedachtenis vragen we een foto voor het afstemproces.

Met wie kan ik contact opnemen voor vragen over mijn bestelling?

Je kunt het contactformulier gebruiken om ons een bericht sturen, of direct een e-mail naar info@happylisz.nl sturen is ook een optie. Vermeld wel graag altijd het bestelnummer van je bestelling, zodat het makkelijker voor ons is om je bestelling terug te vinden.

Hoe kan ik mijn bestelling traceren?

Je kunt zien of je bestelling in behandeling is of is afgerond (verzonden) binnen je account pagina. Heb je geen account? Je kunt het contactformulier gebruiken of direct een e-mail naar info@happylisz.nl sturen om de status van je bestelling op te vragen. Heb je geen orderbevestiging ontvangen? Kijk nog even je spam folder na. Af en toe beland onze mail in die map. Als je bestelling eenmaal in het verzendproces is aangemeld ontvang je een email met de track en trace code om de zending te kunnen volgen.

Betaalmethodes


Op welke manieren kan ik betalen?

We gebruiken Mollie om onze betalingen te verwerken. Het kan daarom voorkomen dat je de naam Mollie ook tegenkomt op je bankafschriften. We ondersteunen momenteel betalingen middels iDeal, PayPal, Klarna (Achteraf Betalen), SOFORT Banking en Bancontact.

Natuur & Milieu


Denken jullie aan het milieu?

Absoluut. De aarde, de natuur en de dieren zijn ons zeer dierbaar. Om te beginnen zorgen we dat geen enkele van onze grondstoffen of producten op dieren worden getest. Tevens proberen we de grondstoffen die we gebruiken zoveel mogelijk in Nederland in te kopen. Lukt dat niet, dan proberen we zoveel mogelijk in Europa in te kopen. Zo komt een deel van ons glaswerk bijvoorbeeld uit Duitsland en onze sojawas komt van Europese leveranciers.

We proberen tijdens het ontwerpen en ontwikkelen van onze producten altijd zoveel mogelijk een tweede doel te vinden. Zo komt onze thee bijvoorbeeld in glazen flesjes die, als de thee op is, hervuld kunnen worden, of eventueel herbruikt kunnen worden voor andere doeleinden. We proberen zoveel mogelijk recyclebare en afbreekbare zakjes te gebruiken.

Opvulmaterialen die we gebruiken zijn ook zoveel mogelijk recyclebaar en duurzaam geproduceerd. We proberen altijd je bestelling in een zo passend mogelijke doos te verzenden. We werken momenteel nog een aan infopagina waar meer info te vinden is over onze visie op groen ondernemen.

Over onze kaarsen


Wat zijn de veiligheidsvoorschriften?

Buiten het bereik van kinderen en dieren houden. Laat een brandende kaars nooit onbeheerd achter of in de buurt van een voorwerp dat vlam kan vatten. Plaats rechtop op een egale, hittebestendig, niet-elektrisch oppervlak, weghouden van tocht. Knip het lontje bij tot 0,5cm. De kaars niet verplaatsen of  kantelen voor de vloeibare was gestold is. Tijdens en na het gebruik zal het glas of blik van de kaarsen warm of heet zijn. Doof door zacht te blazen of de zuurstof weg te nemen van de vlam. Laat steeds een minimale tussenruimte van 20 cm tussen brandende kaarsen. Brand een houder nooit volledig leeg.

Je kunt de lege blikjes, glazen of waxmelt verpakking weer bij ons inleveren op bijvoorbeeld beurzen voor 10% korting op een nieuwe kaarsen aankoop.

Hoe kan ik jullie kaarsen het beste branden?

Zorg dat de kaars bij het eerste gebruik in zijn volledigheid vloeibaar is aan de bovenzijde, voor hem te doven. Zo voorkom je dat de kaars gaat tunnelen en schoon en egaal opbrand. Heb je de kaars toch te snel gedoofd waardoor er een rand in het glas of blikje is ontstaan, boven of om het lont? Snijd dit deel was dan weg met een mesje om het oppervlakte weer zo egaal mogelijk te maken, voor dat je de kaars opnieuw brand.

Hoe lang branden jullie kaarsen?

De vermeldde branduren zijn indicatief en kunnen variëren per type kaars. Deze branduren vereisen een correct gebruik van de kaars. De branduren staan vermeldt op de pagina van de desbetreffende producten In werkelijkheid zal een kaars waarvan de was volledig gesmolten is, sneller opbranden dan een kaars waarvan de was nog gedeeltelijk gestold is. Om deze reden bevelen wij aan om de kaars een uur nadat het oppervlakte volledig gesmolten is te doven. Daarmee verleng je de levensduur van de kaars.

Waar worden jullie kaarsen van gemaakt?

We gebruiken sojawas voor het maken van onze kaarsen. Omdat sojawas geen giftige bestanddelen bevat, zoals bij paraffine wel het geval is. Deze was is afkomstig van producenten binnen Europa en is geproduceerd volgens de in EU geldende normen. Geformuleerd uit materialen waarvan de raffinage geschiedenis volledig traceerbaar is. De was bevat geen stoffen die, in geen enkel stadium van de productie ervan, in contact met dieren of GMO-producten komen. Bevat geen resterende oplosmiddelen volgens richtlijnen CPMP / ICH283 / 95 en is niet voor onszelf of namens ons op dieren getest. De Palmwas (Palm Stearine) in dit product komt daarnaast voor 100% uit duurzame bronnen, is gecertificeerd en milieuvriendelijk.

Voor de geurmixen proberen we zoveel mogelijk etherische oliën te gebruiken. Niet alle geuren die we gebruiken zijn echter goed verkrijgbaar als etherische olie. Of zijn dermate duur dat ze op dit moment onbetaalbaar zijn. In dat geval gebruiken we zo een natuuridentiek mogelijke geurolie als vervanging.

Over onze zepen


Hoe houd ik mijn zeep mooi?

Ze houden hun mooie kleuren als je ze niet langdurig in het zonlicht liggen. Je kunt ze het beste bewaren in een goed geventileerde, niet vochtige ruimte, met grote voorkeur in een kamer op kamertemperatuur. Als je de zeepjes als een cadeau geeft, laat ze dan verpakt in hun folie zodat de ontvanger ze in perfecte staat kan ontvangen.

Ik heb een gevoelige huid, kan ik jullie zeep gebruiken?

Jazeker. Onze zepen zijn veel milder dan reguliere (hand)zeep. De zepen hebben een hoog glycerine gehalte wat een zacht gevoel aan de huid geeft. Daarnaast gebruiken we zo min mogelijk pigmenten en geurstoffen.

Hoelang zijn jullie zepen houdbaar?

De zepen blijven in verpakking tot wel 36 maanden goed. Uit de verpakking  kunnen ze tot 6 maanden gebruikt worden.

Voldoen jullie zepen aan de cosmeticawet?

Al onze cosmetische producten (edelsteen zeep) voldoen aan de cosmetica wet. Onze zepen beschikken over de noodzakelijke veiligheidsrapporten, voldoen aan de 1223/2009 Europese cosmetische regulaties en zijn gemaakt onder GMP (Good Manufacturing Practices). Je bent in veilige handen met deze zeep.

Overige vragen


Ik heb een andere vraag, hoe kan ik jullie bereiken?
Het kan natuurlijk voorkomen dat je andere vragen hebt aan ons, neem in dat geval contact met ons op middels het contactformulier of via info@happylisz.nl.

All search results
Scroll naar top